laatste dagen - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Alex

24 Mei 2013 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Ik denk dat dit alweer het laatste verslagje wordt voordat onze definitieve terugreis begint. Helaas komen aan alle goede dingen toch heel vaak een eind. Maar zover is het nog niet, we hebben nog een paar leuke dingen te gaan.

Dinsdag hadden we een kajak gehuurd en ondanks het kajakken, wat niet heel erg leuk was, hebben we een super leuke dag gehad. Nu voelden we ons echte robinsons. We hebben zoveel mooie dingen gezien en overal waar we waren was echt helemaal niemand. Echt genieten dus en moeders, schitterende foto's gemaakt en in totaal hebben we er nu al een paar honderd :)

In de avond weer lekker ergens gegeten en de avond afgesloten met de gewoonlijke rum-cola. Ik heb ook een mooie fles gekocht voor thuis dus wie er langskomt mag absoluut even proeven!

Eergisteren hadden we onze laatste volledige dag in El Nido, nog 1 dag om heerlijk te genieten dus. We besloten om weer een brommer te huren en naar een strand te rijden op ongeveer 45 minuten afstand, napcan beach. We hoorden dat de weg ernaartoe erg slecht was maar dat het de moeite waard was. En dat was het zeker! Na een barre tocht over alleen maar stenen en keien kwamen we aan bij het strand, een 4 kilometer lang, breed, wit strand. En wat nog mooier was, we waren praktisch alleen. Een paar locals en 2 andere verdwaalde toeristen maar echt prachtig! Toen de twee toeristen weg gingen hadden we het hele strand voor onszelf. Hier hebben we de hele dag gerelaxed en aan ons kleurtje gewerkt.

In de avond zijn we naar een ander strand gereden en hebben we van een hele mooie, romantische zonsondergang genoten onder het genot van een heerlijk koud biertje.

Gisteren weer vroeg ons bed uit om met het busje de barre tocht terug te maken, 6 uur lang opgekropt met 10 mensen in een Toyota Hiace. We hebben het overleefd en hebben geslapen in Casa Linda, hoe toepasselijk! Zijn beetje rond wezen kijken in Puerto Princesa en in de avond heerlijk gegeten in restaurant KaLui, waar alleen seafood op het menu staat. Jullie horen het goed ouders, alleen seafood en ik had het restaurant uitgekozen. Het wordt nog gekker, we besloten (ik met name) om voor het verrassingsmenu te gaan voor 2 personen. En wat blijkt, echt super heerlijk gegeten! Gamba's, verse tonijn, visrolletjes, soep, bordje zeewier, rijst, saus, gebakken aubergines en dit alles voor 9,50 euro...

Vandaag gaan we vliegen naar Manilla waar we nog een relaxed hotelletje met zwembad hebben geboekt en dan morgen echt richting huis. Wederom met de tussenstop in Beijing maar we hebben dezelfde kerel, Joe, geregeld om ons weer even mee te nemen. We gaan de Temple of Heaven bekijken en hij neemt ons mee om ergens een show te bekijken, erg benieuwd dus!
Als ik er niet meer aan toekom is dit het laatste verhaaltje, we zien jullie allemaal (helaas) snel weer!

• 24 Mei 2013 - 09:32

Ineke Zwinkels:

Hoi Alex en Linda,
    tja helaas, zit het er dus bijna op. ik zou zeggen geniet nog van je laatste dingen die jullie nog gaan doen.
    bedankt voor je leuke verslagen! en goede terug reis naar huis toe! en we hopen jullie weer snel gezond en wel weer te zien . groetjes Peter en Ineke.

• 27 Mei 2013 - 17:07

Linda:

Jammer dat het voorbij is :(

Het was een topvakantie!!

• 27 Mei 2013 - 20:01

Wil :

Erg jammer voor jullie dat het tijd wordt om naar huis te gaan. Het was heel leuk om je reis blog te lezen en jullie hebben heel wat meegemaakt.
    Hoop dat we je foto's een keertje gaan zien. Geniet nog van de laatste dagen en goeie reis terug. Het is vandaag (maandag) heerlijk weer hier...volop zon.....werd een keer tojd :).