Playa Venao - Reisverslag uit Las Escobas del Venado, Panama van Alex Dam - WaarBenJij.nu Playa Venao - Reisverslag uit Las Escobas del Venado, Panama van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Playa Venao

Blijf op de hoogte en volg Alex

30 Januari 2014 | Panama, Las Escobas del Venado

We zijn weer een stukje verder met onze reis en na onze laatste bestemming Pedasi zijn we op het moment in een heel klein plaatsje aangekomen, Playa Venao. Het bestaat echt letterlijk uit een paar hostels, hotels en huisjes, je rijdt er in 5 minuten doorheen.

De sfeer is hier echt heel ontspannen, niets moet en hoe minder je doet hoe beter. Op onze Eco Lodge, Eco Venao, hangen behoorlijk wat hangmatten en ze kijken raar op als je daar niet even in gaat relaxen.

Gisteren aangekomen en meteen maar gebruik gemaakt van het strand om lekker te liggen. In de middag vonden we het tijd voor een hike over het landgoed wat 57 hectare beslaat. We hadden op de kaart gekeken bij de receptie en er was een leuke, redelijk korte wandeling naar een cascada, waterval. Daar aangekomen hebben we gezwommen in het koele water en genoten van de omgeving.

Later hebben we aan de receptie gevraagd wat hier allemaal te doen is in de omgeving maar behalve surfen, hiken en op het strand liggen niet heel veel. Zoals ik al zei, dit is echt een plek om tot rust te komen en je zonden te overdenken.

Wat wel nog een mogelijkheid bleek te zijn, was paardrijden door de omgeving. Dit leek ons beide erg leuk dus vanochtend hebben we twee uur lang paard gereden door schilderachtige achtergronden. Nog een paar wilde apen gezien en verder voornamelijk kleine dieren en vogels.

Nu liggen we wederom heerlijk in onze (bijna) prive baai te genieten van het mooie, warme weer. Het wordt straks maar weer tijd voor een hangmat en een ijskoud soberana'tje voordat we weer moeten beslissen wat voor plato de dia we nu weer moeten eten. Zoals jullie horen, erg zwaar allemaal hier...

We blijven nog 1 nachtje en morgen gaan we weer een flink stukje rijden naar onze volgende bestemming, de eilanden groep van Golfo de Chiriqui wat ook weer ontzettend mooi beloofd te worden!

• 31 Januari 2014 - 14:24

Letty:

Hoi lieverds,
    En....spierpijn?? Zou ik wel hebben hoor als in 2 uur paard had gereden!
    Foto's zien er ook weer niet slecht uit!
    Oom René is eergister geopereerd. Gelukkig is het goed gegaan. De operatie duurde 5 uur. Best wel lang dus. Het gaat nu weer redelijk met hem. Nog wel veel pijn en erg moe. Hij mag ( moet) maandag of dinsdag naar huis. Snel he?
    Wij gaan vandaag naar jullie flat toe. Hopen dat het er niet al te veel stinkt i.v.m. de vergeten vuilniszak!! We zullen het wel zien ( en ruiken! ) Jullie horen het wel.
    Blijven genieten en blijven schrijven. Dikke kus Moeders