Bocas del Toro - Reisverslag uit Santa Fe, Argentinië van Alex Dam - WaarBenJij.nu Bocas del Toro - Reisverslag uit Santa Fe, Argentinië van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro

Blijf op de hoogte en volg Alex

08 Februari 2014 | Argentinië, Santa Fe

We hebben ons de afgelopen dagen vermaakt in Bocas Del Toro en we zijn vandaag na een lang reis aangekomen in een pittoresk berg stadje Santa Fe.

De afgelopen dagen hebben we ons dus bezig gehouden in Bocas del Toro. De weg ernaartoe was erg moeilijk aangezien het zicht in de bergen minder dan tien meter was. Heel gaaf om te zien, heel bijzonder om te rijden.

Na een behoorlijk aantal uurtjes aangekomen in Almirante, vanaf hier restte alleen nog een bootritje van 30 minuten naar Bocas del Toro. Hier merkten we al meteen dat ze hier erg veel toeristen ontvangen, we werden in het Engels aangesproken en vanaf alle kanten kwam er hulp van mensen, al dan niet om een dollar.

We hebben de boottocht gemaakt en je kan absoluut zeggen dat het een toeristisch eiland is, het is er op gemaakt. Alleen maar hotels, hostels, restaurants en bars. Al met al iets heel anders dan wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

Eerste avond lekker gegeten en een tour geregeld voor de dag erna. We zijn wezen zeilen met een catamaran en ik moet zeggen, het was fantastisch. Heerlijk genoten van de zon, mooie omgeving, rust en de koude biertjes op de boot. Enige tegenvaller was dat ons dolfijnen beloofd was en deze hebben we niet gezien.

In de avond lekker sushi gegeten en gisteren nog een hele dag op het eiland geweest. We hadden fietsen gehuurd om wat stranden te bekijken maar deze vielen helaas tegen of waren onbereikbaar. Fietsen dus maar weer ingeleverd en met de watertaxi naar een mooi strand gevaren.

In de avond weer lekker gegeten, Indisch dit keer, en aan het water genoten van koude biertjes voor een dollar en live muziek. Gelukkig viel deze avond niet de stroom uit, dit was de dag ervoor wel gebeurd en dan is het behoorlijk donker op zo'n eiland!

Zoals gezegd dus vandaag weer een behoorlijk stuk gereisd, helemaal vanaf Bocas naar Santa Fe. Het begon met een boottocht terug en het weer was niet goed, regen en bewolking. Hierdoor was de zee ontzettend wild en stuiterde het bootje heen en weer op het water. Ik vond het heel gaaf, Linda iets minder.

We hebben onze plannen beetje omgegooid want Santa Fe stond niet op onze planning. Gelukkig zijn we er nu wel, de eerste indrukken zijn erg goed. Hele mooie bergen en echt een werkelijk waar schitterend uitzicht, waar je ook naar toe kijkt.

Voor morgen hebben we een tocht geregeld die ons door een natuur park heen brengt en waar we van de natuur, watervallen en rivieren gaan genieten, erg benieuwd dus!

• 09 Februari 2014 - 14:30

Letty:

Hoi lieve avonturiers,
    Mooi dat jullie alles uit de reis halen wat er in zit!!
    Jammer van de dolfijnen maar jullie hebben ze toch al een keer gezien? Het blijft mooi natuurlijk, krijg je nooit genoeg van.
    De foto's van het raften stonden er eindelijk op en ze zijn erg leuk geworden vooral die ene van jou Alex dat je in het water ligt.
    Jij zal er wel niet zo veel van meekrijgen maar de Olympische Spelen zijn volop bezig. Gister de mannen.
    1,2,en drie!! goed he? Net naar Irene Wüst gekeken en die heeft ook goud gehaald dus dat was wel mooi.
    Je vader is nu naar de whiskyproeverij. Er waren deze keer 10 whisky's. Ze begonnen ook een uur eerder en waarschijnlijk gaan ze ook een uur langer door dus hij zal wel vrolijk thuis komen.
    Als het goed is heeft Tim net wat foto's naar je toe gestuurd van het raften.
    Genieten en schrijven!
    Kus

• 09 Februari 2014 - 21:26

Carolien:

Hoi Alex en Linda, ik had nog geen verslagen gelezen, maar nu ben ik weer helemaal up-to-date!
    Wat beleven jullie ontzetten veel zeg. Avontuurlijke autoritten, fietsen, varen en (ik ben jaloers) paardrijden. Ach, zo lang je maar geen scooter huurt!! (Oh, wat gemeen)
    Wij zijn inmiddels al heel wat keer op vakantie geweest, maar wat was dat een tamme boel zeg, vergeleken met wat jullie doen. Maar ja, als je maar lol hebt. En dat hebben wij ook altijd wel hoor.
    Nou, veel plezier verder. Groetjes van je tante, oom en Sacha en Rick.

• 10 Februari 2014 - 21:28

Wil:

Hoi Alex en Linda,
    Oom Marcel en ik lezen je verslagen weer met veel plezier. Jullie zijn natuurlijk nog lekker jong dus doen andere dingen in jullie vakantie dan ons. Raften (moet er niet aan denken ha ha ) maar paardrijden ja daar ben ik wel jaloers op hoor, heb toen ik jong was ook paard gereden namelijk dus dat lijkt me helemaal toppie.
    Jullie genieten in ieder geval lekker en zo hoort het ook.
    De foto's zijn ook mooi.....wel veel strand foto's :).... maar net zoals in Australie blijft dat altijd mooi om te zien.
    Ik kreeg vandaag trouwens bericht van Travelhome (waar wij onze Australie reis hadden geboekt) dat ze ons reisverslag op hun web site gaan zetten....toch wel heel leuk :).

Nou heel veel plezier en we blijven jullie volgen...op naar het nieuwe avontuur.
    Liefs Tante Wil en Oom Marcel