Panama City - Reisverslag uit Balboa Heights, Panama van Alex Dam - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Balboa Heights, Panama van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Panama City

Blijf op de hoogte en volg Alex

15 Februari 2014 | Panama, Balboa Heights

Aan al het goede komt helaas bijna altijd een eind dus zitten we hier nu op onze laatste avond in Panama City.

Onze laatste dag in Portobelo hebben we een watertaxi genomen naar een afgelegen strandje, Playa Blanca. Het was een behoorlijk stuk en de zee was vrij ruig maar het was absoluut de moeite waard, het strand was fantastisch. Aangezien het behoorlijk bekend stond hadden we wat drukte verwacht maar toen we aankwamen hadden we het strand voor onszelf. Helaas kwam er na een uurtje nog een taxi om twee andere mensen af te zetten en moesten we het dus delen.

Toen de zon onder begon te gaan en we terug waren bij het appartement was het tijd voor ons dagelijkse ritueel, een ijskoud biertje en genieten van het uitzicht. Hier zijn we ondertussen behoorlijk goed in geworden.

Gisteren vroeg opgestaan om terug te keren naar Panama City, daar waar onze reis begon en nu na drie geweldige weken het ook weer eindigt. Onze auto hebben we ingeleverd en daarna hebben we meteen een taxi genomen naar het stadspark, Metropolitana. Het park is echt ontzettend groot en je zou vergeten dat je eigenlijk midden in de stad bent. Genoeg wildlife ook om te spotten en dat hebben we zeker gedaan. Apen, woodpeckers, schildpadden, reuze eekhoorns en nog veel meer. Het leek wel een dierentuin alleen was dit allemaal in het wild.

Op onze laatste dag wilden we met de ferry naar Isla Taboga dus hadden we onze wekker vroeg gezet. Taxi aangehouden om erheen te gaan en toen we aankwamen bleek dat de terug reis al volgeboekt was. Ons plan ging dus niet door, ontzettend balen.

Plannen gewijzigd dus en omdat we toch al zwemkleding aanhadden en handdoeken bijhadden besloten we om naar het Hard Rock Hotel te gaan om in het zwembad te relaxen. Het blijft een ontzettend gaaf en groot hotel. 1500 kamers, 62 verdiepingen en heel veel restaurants, bars en mensen en niet iets te weinig duidelijke aanwijzingen en borden. Gelukkig wel gevonden en nog even heerlijk ontspannen.

Daarna terug naar ons hotel en wandelschoenen maar weer aan om voor de laatste keer een wandeling te maken, deze keer tegen een berg op. En jullie zullen het niet geloven maar het is vandaag gelukt, we hebben de toecan eindelijk gespot! Eigenlijk waren we daar de hele vakantie al naar op zoek en we waren al een paar keer dichtbij maar nu hebben we er meerdere gezien. Toch leuk tijdens onze laatste uurtjes!

Nu onze tas pakken en slapen, om 6.15 staat de taxi voor de deur. We hebben alleen slecht bericht gehad over de terugreis, het schijnt nogal slecht weer te zijn in Amerika en meerdere vliegvelden zijn dicht. Laten we nou net twee keer over moeten stappen in Amerika, afwachten dus!

Iedereen bedankt voor het lezen van onze avonturen en we zien jullie (hopelijk) snel weer!