Panama city & pedasi - Reisverslag uit Pedasí, Panama van Alex Dam - WaarBenJij.nu Panama city & pedasi - Reisverslag uit Pedasí, Panama van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Panama city & pedasi

Blijf op de hoogte en volg Alex

28 Januari 2014 | Panama, Pedasí

Op het moment van schrijven liggen we op een onbewoond eiland Isla Iguana, een natuur reservaat, heerlijk te ontspannen in de zon met een ijskoud biertje.

Echt zo'n moment om even aan Nederland te denken en hoe het bij jullie rond het vriespunt is en wij eigenlijk wel een paar graden kouder zouden kunnen waarderen, ons biertje wordt namelijk zo snel warm.

Maar voordat we hier op dit eiland aangekomen zijn hebben we eerst nog wat andere dingen gedaan. We hebben nog een dag in Panama City gehad waar we een behoorlijk stuk gewandeld hebben naar een oud deel van de stad, Casco Viejo. Echt een aantal mooie gebouwen gezien en de wijk was in zijn geheel genomen gewoon leuk om te bezoeken. Wel merk je dat het toerisme hier de afgelopen jaren flink is toegenomen en dat alles er op ingericht is. Wel was het leuk om vanuit het zuidelijkste puntje alle grote schepen in een wachtrij te zien liggen om door het Panama kanaal te varen.

Savonds hadden we het idee om naar het hardrock hotel te gaan, hier hebben ze een skylounge op de 62e etage. Toen we binnen waren kwamen we erachter dat het helaas altijd op zondag gesloten was, change of plans dus! Uiteindelijk bij een Japans restaurant beland waar we heerlijke sushi gegeten hebben.

Op de weg naar huis wilden we eigenlijk nog even wat drinken ergens en we liepen langs een tentje met gezellig muziek en al wel redelijk wat mensen binnen, hier moesten we zijn dus! Tafeltje gevonden, biertje besteld en dan ga je natuurlijk om je heen kijken. Valt het ons toch wel op dat er veel vrouwen alleen zijn, met veel te korte rokjes, te strakke shirtjes en te dik opgemaakt. Blijkt dat wij, off all places, het tentje hebben uitgezocht dat bekend staat om de vele dames van lichte zeden daar die op zoek zijn naar werk. Erg gezellig dus! Snel ons biertje opgedronken om in ons hotel dan maar een afzakkertje te nuttigen.

De dag erna, maandag, hebben we een auto gehuurd. Dat wordt onze beste vriend de komende 18 dagen. Meteen een behoorlijk stuk gereden, rond de 5,5 uur, naar onze volgende bestemming Pedasi. Een erg leuk en rustig plaatsje. Gisteren dus aangekomen en een hotel gezocht. Vrij snel iets gevonden en daarna heel lekker gegeten met de bijpassende cerveza. Ook meteen onze dagtrip van vandaag besproken en uiteindelijk moe maar voldaan naar bed.

Vandaag dus met de boot naar dit eiland. Onze kapitein had behoorlijke haast en omdat de zee niet heel rustig was, was het behoorlijk stuiteren. Heel gaaf natuurlijk, jammer dat we na 25 minuten op onze bestemming waren maar na het goed zien van het eiland waren de gedachten aan het bootje weg. Echt ontzettend mooi en zoals ik al zei aan het begin, we zijn heerlijk aan het genieten!

• 29 Januari 2014 - 12:42

Letty:

Hoi luitjes, wat weer een leuk reisverslag Alex!
    Waren jullie ook al niet een keer in een homobar terechtgekomen?? Jullie zoeken ze wel op zeg!
    Prachtig eiland, mooi postermateriaal. Niet zeeziek geworden?
    Lekker dat het daar zo warm is , geniet er maar lekker van.
    Is het goed te rijden daar ? Zijn de wegen een beetje goed? Wat voor auto hebben jullie? Vind Linda het vervelend om daar te moeten rijden?
    Al weer veel vragen he?
    Gister is het glasreliek van Lydia eindelijk binnen gekomen. Was best wel weer een emotioneel moment,
    Het is wel mooi geworden.
    Hoop snel weer wat te horen , geniet ze en doe voorzichtig.
    Dikke kus van ons.

• 29 Januari 2014 - 19:58

Ineke Zwinkels:

hoi Linda en Alex,
    ik zit nu pas jullie berichtje te lezen en dat klinkt goed. ik ben zo druk met mijn verf project dat ik niet eens tijd gun om langs de comp te gaan. maar het verf werk is bijna klaar nog even de puntjes na lopen en dan kan het schoonmaken en inruimen gaan beginnen. vanmiddag kwamen Kitty en Therese kijken en die vonden het leuk geworden.verder hier alles goed wel erg koud vandaag maar daar kun je je op kleden gister de hele dag regen hier, dus geniet er maar van.
    groetjes Peter en Inekexxxxxxxxx

• 29 Januari 2014 - 22:40

Chris Van Dam:

Hoi Alex en Linda,

Fijn om weer te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet er maar lekker van en vergeet het weer maar in Nederland. Ben momenteel steeds meer aan het werken, bijna weer "fulltime".
    Hoe gaat het momenteel met je sleutelbeen? Nog pijn? Heeft Linda nog steeds de zwaardere rugzak?
    Enfin, ga zo door en hou ons vooral op de hoogte van jullie "avonturen".

Groetjes Pa

• 30 Januari 2014 - 19:43

Wil:

Hoi hoi,
    Klinkt helemaal niet verkeerd, drankje, strandje en lekker warm!!!!!
    Maar blij dat ik niet in die boot zat, zou toch een beetje misselijk uit
    gestapt zijn.
    Blijf zoeken naar leuke barretjes, daar komen de leukste verhalen van!!!!
    Nog veel genieten, ik ga zo Mollen:)
    groet van de Meibloempjes