Colombia! - Reisverslag uit Salento, Colombia van Alex Dam - WaarBenJij.nu Colombia! - Reisverslag uit Salento, Colombia van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Colombia!

Blijf op de hoogte en volg Alex

05 November 2016 | Colombia, Salento

Hallo lieve familie,

Ontzettend leuk dat jullie weer dit verslag lezen van onze reis naar Colombia. Ik probeer weer een beetje bij te houden wat we allemaal gedaan hebben zodat jullie een beetje op de hoogte zijn! Waarschijnlijk hebben we niet overal even goed internet dus ik doe mijn best om updates online te zetten.

Op dit moment worden we net wakker in Salento, een leuk dorp midden in het koffie gebied. Het was wel een flinke reis om hier te komen..

Donderdag ochtend om 8 uur vanuit huis vertrokken om op Schiphol onze eerste vlucht te halen, naar Madrid. Geen problemen gehad en op Madrid moesten we overstappen op onze tweede vlucht naar Bogota. Helaas hadden we een beetje vertraging maar dit gaf ons de tijd om de eerste cerveza van de vakantie te drinken en te profiteren van het feit dat we in Spanje waren door heerlijke jamon iberico te eten.

We vlogen met air Europa en we hadden slechte verhalen gehoord over de vliegtuigen maar we zaten gelukkig in een van de nieuwe Dreamliners. Erg groot, luxe, eigen schermpjes en goede service aan boord.

Aangekomen op Bogota moesten we alleen nog even onze koffers ophalen en door de douane voordat we als het goed is opgehaald werden door iemand om ons naar het hostel te brengen. Aangekomen bij de douane stond er een flinke rij en het duurde uiteindelijk meer dan een uur (!) om er doorheen te komen. Omdat we niet hadden geslapen in het vliegtuig was het nu voor ons gevoel 4 uur in de nacht, we waren behoorlijk moe dus. Gelukkig stonden onze tassen wel klaar en was degene die ons kwam halen nog aanwezig.

Na een kort ritje kwamen we aan bij ons hostel. Niet heel boeiend maar wel een ontzettende aardige kerel die het runde. Daar even een biertje mee gedaan en meteen maar wat lokale drankjes geproefd, plaatselijke rum, aguadiernte, heerlijk allemaal.

Prima geslapen alleen door onze biologische klok wat vroeg wakker. Eerst om kwart over drie plaatselijke tijd en na veel gedraai en weggedommel kunnen rekken tot kwart over 6. Niet echt ideaal dus.

Niks aan te doen en na ons ontbijt weer vertrokken naar het vliegveld voor onze derde vlucht alweer, naar Pereira. Het was niet helemaal goed aangegeven waar we heen moesten dus na vragen werd ons verteld dat we naar gate 89 moesten. Braaf als wij zijn meteen daarheen gelopen met al onze tassen en na de douane gepasseerd te hebben kwamen we aan bij gate 89. We vroegen ons eigenlijk meteen af waar we onze tassen af moesten geven voor in het vliegtuig, dit was gewoon de boarding gate namelijk. Na het wederom gevraagd te hebben bleek dat we de tassen helemaal aan de andere kant van het vliegveld in moesten leveren. Dank aan de eerste dame die ons hielp en voor de douane die ons er niet even op wees dat dit wel erg grote handbagage was..

We hadden nog 50 minuten dus enige haast was geboden en dat is behoorlijk intensief met 15 kg op je rug. Uiteindelijk kwamen we weer bij de douane aan en die liet ons er niet langs, we moesten helemaal terug naar het het begin om via de bagage claim het vliegveld te verlaten om daarna weer bij de check in balies uit te komen. Erg veel gedoe maar uiteindelijk gelukkig allemaal op tijd gehaald.

Na een korte vlucht aangekomen in Pereira waarvandaan we een bus moesten pakken naar salento. Bussen gingen helaas alleen in de ochtend en daarna pas weer om half 5 dus we hebben ons even 2,5 uur moeten vermaken. Tijd genoeg om weer even een ander Colombiaans merk cerveza te proberen.

Half 5 begonnen met rijden door een supermooi gebied en na 1,5 uur gister avond om 6 uur plaatselijke tijd aangekomen in een ontzettend leuk hostel, coffee tree boutique hostel. Meteen maar wat gaan eten in het stadje om daarna uitgeteld al om 9 uur in slaap te vallen.

Heerlijk lang geslapen en nu dus wakker geworden om onze vakantie echt te beginnen. Vandaag gaan we meteen naar de valle de cocora om een paar uur te wandelen in een heel mooi natuurgebied om misschien ook nog even heerlijke lokale koffie te gaan drinken om daarna weer uit eten te gaan en cervezas te drinken, het zware leven gaat nu dus beginnen! :)

• 05 November 2016 - 15:03

Hoi Alex en Linda, toch weer leuk om van jullie belevenissen te lezen. Ik vindt het toch weer fijn om om zo "mee" te gaan in jullie vakantie! Ben al weer benieuwd naar het volgende verslag! Veel plezier en vermaak daar. Groeten Pa

• 05 November 2016 - 15:37

Letty:

Hoi lieverds,fijn om te horen dat de reis toch wel redelijk goed is gegaan. Het was weer een erg leuk verslag.
    Waren er toch weer een beetje "bij".
    Lekker genieten en tot het volgende verslag. Kus

• 06 November 2016 - 22:02

Peter:

Hallo Alex en linda. Ik vind dat jullie in een paar dagen tijd toch al weer het nodige hebben mee gemaakt.Ik heb Vallede de corona gegoogeld en ik moet zeggen het ziet er heel mooi uit,het zal zeker de moeite waard zijn. Ik had al laten weten dat Ajax gelijk had gespeeld maar PSV ook en Feyenoord verliest dus per saldo niet verkeerd. Ik wens jullie veel plezier op al je avonturen en laat het maar weer gauw weten hoe het gaat. Veelgeluk gewenst uit Poeldijk.

Peet en Ineke