Salento - Reisverslag uit Conjunto Florida Verde, Colombia van Alex Dam - WaarBenJij.nu Salento - Reisverslag uit Conjunto Florida Verde, Colombia van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Salento

Blijf op de hoogte en volg Alex

07 November 2016 | Colombia, Conjunto Florida Verde

Hallo lieve familie,

Allereerst dank voor de reacties op het vorige verslag, doet me goed om te weten dat ik in ieder geval voor iemand iets schrijf over onze avonturen en niet alleen als naslagwerk voor onszelf!

Na het vorige verslag hebben we nu echt het gevoel dat we op vakantie zijn, volledig geacclimatiseerd en genoeg bijgeslapen om het tijdsverschil met Nederland helemaal te vergeten. We hebben er geen last van gehad maar toch eerste dagen rond 3en al wakker en om 9 uur al moe. Kan misschien ook komen omdat we een druk programma gehad hebben.

Afgelopen dagen hebben we dus doorgebracht in Salento, zoals gezegd een ontzettend leuk berg dorpje. Blijkbaar gebeurd er doordeweeks niet heel veel maar wij hadden het geluk in het weekend er te zijn. Omdat vandaag ook nog eens een vrije dag in Colombia was, waren er best veel mensen uit omliggende dorpen hierheen gekomen als dag trip.

Er zijn genoeg hostels en hospedajes in het dorp en het is wel redelijk toeristisch. Uiteindelijk komen alle toeristen in feite voor 2 dingen, valle de cocora en de koffieplantages die overal in de omgeving liggen, wij dus ook.

Eergisteren, zaterdag, meteen begonnen met de trip naar valle de cocora. Je kunt een wandeling doen door de vallei, stukje oerwoud en door de bergen en deze kost in totaal 5-6 uur. We hadden vanuit het hotel de tip gekregen om hem andersom te lopen omdat er anders een behoorlijk steil stuk in de wandeling zit. Toch kregen we ook van iemand anders weer het advies om hem normaal te lopen omdat je dan het mooiste stuk als laatste hebt.

Omdat het zonnig en mooi weer was hebben wij uiteindelijk besloten om hem andersom te lopen, dan hadden we tijdens het mooiste stuk in ieder geval zonnestralen en blauwe lucht op de foto's. En wat was het mooi zeg... de bomen zijn ontzettend bijzonder, palmbomen die tot 60 meter hoog worden en daaromheen verder geen begroeiing. Je staat dus echt in een vallei met ontzettend hoge bomen. Iemand die we gisteren spraken in het hostel verwoordde het heel goed, it feels like i'm in jurrasic park when i walk there, a dinosaur could come around the corner and I wouldn't be surprised.

De rest van de wandeling was ook erg mooi met verschillende soorten bomen en planten, 7 bruggen die we a la Indiana Jones moesten oversteken en diverse steile en krappe stukken. Mijn stappenteller gaf aan dat we uiteindelijk 14,8 kilometer gelopen hebben en het equivalent van 120 trappen op en af gelopen hebben.

Na 4,5 uur waren we klaar en na een verdiend biertje zijn we terug met een jeep naar Salento gereden. Meteen afspraken gemaakt om gisteren, zondag, een trektocht op een caballo te doen langs de koffie farms, mooie natuur en een waterval.

De paarden waren er netjes op tijd en Linda stapte als eerst op...om er meteen weer vanaf te vallen.. was best even schrikken maar gelukkig niet gewond en zoals het spreekwoord luid is ze er heel stoer meteen weer op gestapt. Uiteraard in het begin niet met het volle vertrouwen in favorito maar uiteindelijk zijn ze toch een beetje naar elkaar gegroeid. Mijn paard, regallo, was ontzettend eigenwijs en deed constant dingen die ik niet wilde. Sowieso hebben we nooit het gevoel gehad dat we de volledige controle over de paarden hadden..

Al met al was de tocht, die 5,5 uur duurde wel echt de moeite waard. Ontzettend mooie omgeving, heerlijke koffie gedronken, plantage gezien, waterval bezocht en veilig thuis gekomen. Laatste stuk was wel even minder want we moesten een ontzettend steile heuvel op met natte rotsen, modder, takken en bladeren en mijn paard was daar niet zo goed in, hij gleed een paar keer uit, gelukkig niet helemaal maar was niet heel ontspannen zitten.

Vandaag zijn we met de bus van Salento naar Medellin gereisd, onze volgende bestemming. Uiteindelijk hebben we er 6 uur over gedaan en lig ik nu op ons heerlijke hotel bed in het Art Hotel en maken we ons zo klaar om de stad in te gaan om wat te eten. Benieuwd naar wat Medellin te bieden heeft maar goede verhalen gehoord, we houden jullie op de hoogte!

• 08 November 2016 - 12:46

Letty:

Hoi "cowboys"
    Wat een wonder dat jullie geen spierpijn hebben!!!!!( Of vermeld je dat gewoon niet). Ook knap van Linda dat ze er weer gelijk op durfde. Nou ja , ze moest natuurlijk wel anders had ze die mooie tocht niet kunnen maken maar toch...
    Ben echt benieuwd naar de rest van jullie foto's . Jullie zullen er al wel veel hebben??? en dit is nog maar het begin van de reis!!
    XXX

• 09 November 2016 - 16:18

Tim:

Hoi reizigers, wat is het toch leuk om te lezen wat jullie allemaal wel niet meemaken daar. Blijf vooral maar zo doorgaan met het schrijven van deze boeiende en uitgebreide reisverslagen! Ben ook zo na het kijken van Narcos erg benieuwd hoe Medellin jullie bevalt (en dan met name de tour die jullie van plan zijn om te doen). Groeten, Tim

• 10 November 2016 - 13:13

Ineke Zwinkels:

hoi vakantie gangers, sorry zit nu pas jullie 2e verslagje te lezen druk druk jubileum vd winkel enz..... maar jullie hebben het gelukkig ook goed naar je zin. ziet er mooi uit op de foto's nou ik weet niet hoor of ik dan weer op dat paard zou klimmen Linda maar gelukkig is het wel goed gekomen met jou en dat paard.Alex dat will je vast ook wel even weeten het is hier baggerweer gister de hele dag regen gehad dus geniet maar van het mooie weer en stuur desnoods maar wat naar ons toe. tot slot doe voorzichtig en geniet ervan.
    groetjes Ineke.xxxxxx

• 12 November 2016 - 14:49

Nadine:

Leuk om te lezen wat jullie meemaken. Ik moest stiekem best hard lachen om het paard, typisch Linda :p maar heel goed dat je alsnog door hebt gezet sis! Nou ga genieten van al jullie cervezas en de mooie omgeving! x