Paglao - Reisverslag uit Tawala, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu Paglao - Reisverslag uit Tawala, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Paglao

Blijf op de hoogte en volg Alex

15 Mei 2013 | Filipijnen, Tawala

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle reacties, er leuk om allemaal te krijgen! Ik ben er wel achter dat we dus door een behoorlijk aantal mensen gevolgd worden waardoor de druk om veel en goed te schrijven wel groot word..

We zitten op dit moment nog steeds op Panglao, ons plan was om 2 nachten te blijven maar dat zijn er uiteindelijk 3 geworden. We hadden ons vergist met de dagen waardoor we in een keer 1 dag 'over' hadden. Deze wilden we besteden om te gaan snorkelen met de whale sharks maar hierover later meer.

We hebben eergisteren een scootertje gehuurd om het eiland van Bohol te bekijken wat een erg mooi eiland blijkt te zijn. We hebben in totaal 8 uur lang op de scooter gezeten, met tussenpozen, behoorlijk lang dus! In deze tijd hebben we wel de Tangier aapjes gezien, zijn we bij de chocolade hills geweest en hebben we een schitterende waterval bezocht. Al met al was het erg de moeite waard.

Voor gisteren hadden we eigenlijk nog geen plan, dit was onze extra dag namelijk. We hebben uiteindelijk een bangka (bootje) gehuurd en zijn gaan varen. Het was een island hop tour dus bij twee eilanden hebben we de boot aangelegd en konden we beetje rond kijken. Het was wederom erg toeristisch en we hadden de eilanden niet echt voor onszelf.. Het tweede eiland was vrij groot en er was zelfs een heus dorp op en ook weer erg druk. Maar wij laten ons niet kennen en zijn te voet naar de andere kant gegaan en hier vonden we een heel mooi strand waar niemand anders was, genieten dus!

Gisteravond hadden we met een local geregeld dat we vanochtend naar de whale sharks zouden gaan. 5 uur was de verzamel tijd en vanaf hier was het ongeveer 2-3 uur varen. Wij dus om 10 over half vijf onze wekker gezet en braaf stonden we op de afgesproken plek. Om kwart over vijf kwam hij er eindelijk aan met een vaag verhaal en dat we moesten wachten tot kwart over 6. Wij dus weer wachten, lichtelijk geïrriteerd door alles al, en om kwart over 6 gingen we weer daarheen. Toen wist deze meneer ons weer iets vaags te vertellen en uiteindelijk kwam eruit dat de boot niet ging. Alleen als we veel meer zouden betalen kon hij nog wat regelen. Mooi niet dus! Heel erg jammer want dit was iets wat we allebei ontzettend graag wilden doen. Snel vergeten en straks richting ons volgende eiland, Cebu. Hier twee nachtjes slapen en dan vliegen naar onze laatste bestemming, Palawan. We proberen jullie op de hoogte te houden!

• 15 Mei 2013 - 14:38

Tim:

Leuk om te lezen dat jullie daar zoveel mooie dingen zien! Wel jammer van de whale sharks maar verstandig dat jullie niet mee hebben gedaan aan die pure geldklopperij. Met jullie reislust komt er nog wel een mogelijkheid om die beesten te zien;-) Alleen even googlen naar die chocolate hills heeft me al in doen zien dat jullie straks met fantastische foto's terug zullen komen. Wat is het toch een compleet andere wereld daar. Geniet nog van de resterende dagen, en hopelijk zien we jullie snel!

• 20 Mei 2013 - 21:32

Barry:

whale sharks vind je in het zuiden van cebu oslob heb ik in februari gedaan, veel succes was echt heel mooi.