El Nido 2 - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu El Nido 2 - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu

El Nido 2

Blijf op de hoogte en volg Alex

20 Mei 2013 | Filipijnen, El Nido

Hallo lieve volgers van ons! Om jullie allereerst allemaal even gerust te stellen, de zon kan hier ook schijnen. En als hij schijnt, is het ook meteen echt super heet! Een uurtje nadat ik het vorige verslag had gedeeld werd het droog en hebben we gelukkig nog buiten kunnen eten. Daarna is het lekker blauw; warm en zonnig geweest met hier en daar een wolkje.

En gelukkig, zoals we gehoopt hadden, blijkt El Nido echt een paradijs te zijn. Allemaal kleine eilandjes, witte stranden en azuurblauw water. Eigenlijk toch echt wel waar we over dachten toen we deze reis boekten. Er valt hier heel veel te doen en de afgelopen dagen zijn we dus druk geweest met van alles en nog wat.

De eerste dag zijn we naar een strand geweest buiten El Nido, El Cabanes. Dit is een super mooi wit strand, erg lang en bijna zonder mensen, genieten dus! Een heerlijk dagje gerelaxed en niks gedaan.

Gisteren hebben we een eiland tour gemaakt. Je kunt hier kiezen uit pakket A,B,C of D en de prijs is eigenlijk overal hetzelfde, alleen de bestemmingen zijn anders maar allemaal adembenemend. Het enige jammere is, dat ondanks dat het niet heel erg toeristisch is hier, we niet de enige waren met dat idee. Op elke droombestemming ben je dus altijd met anderen, helaas! Toch nog genoten van de lagunes, secret beaches en secluded Islands. Savonds lekker gegeten en op ons balkon plaatselijke rum (1,50 euro per fles!!) met cola gedronken wat erg lekker was, toch Lin? :)

Vandaag zijn we wezen duiken. Hebben dat gisteravond besproken en het betekend dat je de hele dag weg bent. Je bezoekt 3 dive sites, lunched ergens en hebt de hele dag snacks, koffie, thee en dergelijke tot je beschikking. Was echt heel erg leuk en het duiken zelf was weer echt ontzetten mooi. Heel veel kleurrijk koraal, mooie vissen (weer schildpadden) en alles wat je eigenlijk met duiken verwacht. Ik heb drie duiken gedaan en Linda 2. Dit brengt mijn totaal alweer op 7 duiken, netjes genoteerd in mijn Dive Log. Net gegeten in een tentje maar helaas was dit het minste wat we gehad hebben hier. Je kan niet alles hebben blijkt maar weer. Nu weer een lekker rum-cola op ons balkon en dan op naar morgen, we hebben een kajak gehuurd en gaan maar weer een paar eilandjes bekijken, saai he?

  • 21 Mei 2013 - 13:24

    Carolien Van Der Meijs:

    Ja hoor, weer een 'volger'erbij. Ik ben een beetje laat begonnen, dus ik had meteen heel veel verhalen te lezen! Heel erg leuk! Het is een bestemming waar ik niet snel voor zal kiezen, maar als ik jullie verhalen lees moet het daar toch wel heel erg mooi zijn... Ach, als ik iets lees over een azuurblauwe zee, dan ben ik al verkocht. Wat een ontzettend avontuurlijke mensen zijn jullie trouwens! Bij mij moet een vakantie inclusief vervoer en hotels allemaal netjes geregeld zijn, dus wat jullie nu doen zou ik niet eens durven..
    Je maakt nu natuurlijk wel van alles mee, wat je van te voren niet gepland of verwacht had dus dat is wel heel erg leuk. (Alhoewel niet alle onverwachte dingen leuk zijn zoals ik net heb gelezen). Het is hier vandaag nog niet droog geweest, dus wij gaan steeds meer verlangen naar onze vakantie. Sacha is op het moment bezig met haar havo-examen, 4 vakken gehad en nog 3 te gaan, dus spannende tijden hier.
    Nou, pas op voor oplichters, draag een helm voor de kokosnoten en pas goed op jezelf. Hele fijne reis verder.
    Groetjes van tante Carolien

  • 23 Mei 2013 - 13:53

    Letty Van Dam:

    Als ik de foto's zo zie wil ik ook!!!!!
    Momenteel valt de regen hier met bakken uit de hemel en het heeft net zelfs gehageld! En het is maar 10 graden.
    Jullie begrijpen mijn toch wel een beetje jaloezie als ik de foto's bekijk.
    We hadden je reisverslagen uitgeprint en mee naar Oma genomen. Ze vond het erg leuk om te lezen en vond jullie maar avontuurlijk.
    Helaas schiet het voor jullie ook al op, geniet dus nog maar heel, heel veel van jullie laatste daagjes en ik hoop dat de terugreis goed gaat. We horen je volgende week.
    Kus en knuffels vanuit het natte koude nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, El Nido

Alex

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 104295

Voorgaande reizen:

29 December 2017 - 30 Januari 2018

Rondreis Guatemala & Belize

29 December 2017 - 30 Januari 2018

Guatemala & Belize

04 November 2016 - 26 November 2016

Colombia

24 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Rondreis Panama

03 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Filipijnen 2013

Landen bezocht: