Panglao Island / Bohol - Reisverslag uit Tawala, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu Panglao Island / Bohol - Reisverslag uit Tawala, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Panglao Island / Bohol

Blijf op de hoogte en volg Alex

13 Mei 2013 | Filipijnen, Tawala

Hallo thuisfront, salamat voor het lezen van alles en hier nog een berichtje vanuit de o zo mooie Filippijnen.

Eergisteren hadden we dus een scootertje gehuurd om Siqijor te bekijken maar de dag begon een beetje met een domper, het regende namelijk. En, zoals gebruikelijk in dit soort landen, niet zo zuinig ook. Het kwam met bakken uit de hemel en we besloten om af te wachten tot het droog werd voordat we gingen rijden op ons scootertje.

Na 3 uur gewacht te hebben werd het eindelijk droog en konden we beginnen met onze rond tocht langs het eiland. Siqijor is een klein eiland en langs het hele eiland ligt een geasfalteerde weg, wat vrij uniek is voor hier. We gingen proberen om het helemaal rond te rijden.

We zijn gestopt op een strand wat echt adembenemend mooi was en we waren ook de enige mensen daar. Dat was een vrij uniek moment. Daarna weer door gereden om bij een aantal watervallen te kijken en verder de rest van het eiland gezien. Uiteindelijk helemaal rond gereden en voor het donker thuis, mooi uitgemeten dus! En moeders, een paar supermooie foto's gemaakt :)

Gisteren hebben we de veerboot genomen naar het eiland Bohol, hier blijven we ook weer twee nachten om de beroemde 'Chocolate Hills' te bekijken. Na een tocht van 3 uur op een toch wel aangename veerboot kwamen we aan. Op de haven een busje genomen naar Panglao Island.

We dachten dat het een eilandje was met iets meer toeristen en een mooi strand dus vol goede moed gingen we hierheen. We kwamen aan en wat blijkt, het is mini Salou... Alleen maar resorts, eettentjes, straat verkopers etc. Niet echt iets voor ons dus maar twee nachten houden we wel vol hopelijk. Na dit schrijven hebben we weer een scootertje en gaan we ver weg van deze plek, het binnenland in. We willen de bergen bekijken, nog wat watervallen en als het meezit ook nog de Tangier aapjes. Hopelijk dus weer een mooie dag!

• 13 Mei 2013 - 17:46

Letty Van Dam:

Hoi hoi,
    wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Sinds wanneer ben jij mensenschuw Alex? Een paar jaar geleden had je Salou nog leuk gevonden hoor!
    Goed he, dat ik je vader zo ver heb gekregen dat hij ook een stukje geschreven heeft.(ha,ha)
    Kijk maar uit met dat scootertjes huren. Je weet nog wel wat er bij ons gebeurt is op Cozumel?
    Nou Alex , je hebt je zo zin hoor, het is slecht weer hier. Koud, veel wind , bewolkt en regelmatig regen. Leuk he om dat te lezen? Wel een beetje zielig voor ons, toch?
    Jullie moeten zeker veel foto's maken. Is echt leuk hoor als je straks weer terug bent. Ik ben net klaar met een boek van Zakynthos. Het was best wel weer veel werk (al vind ik het erg leuk om te doen) maar zeker de moeite waard. Je vader baalt als ik bezig ben met een boek want dan is de computer van mij. Hebben jullie de kleine computer bij jullie of doe jij alles met je telefoon ?
    Nou, weer genieten jullie en tot schrijfs.
    Dikke kus