Siqijor Island - Reisverslag uit Candanay, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu Siqijor Island - Reisverslag uit Candanay, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Siqijor Island

Blijf op de hoogte en volg Alex

10 Mei 2013 | Filipijnen, Candanay

Hallo trouwe volgers, hier weer een berichtje vanuit de Filippijnen, dit maal vanuit het prachtige eilandje Siqijor.

Maar eerst zal ik even terug gaan naar gisteren om jullie weer helemaal op de hoogte te houden.

We wilden graag een scootertje huren om het eiland beetje te bekijken. Alles geregeld met de receptie en scooter stond keurig netjes om half 9 voor de deur, zoals afgesproken. Toen nog wat papieren invullen en we konden gaan. Tijdens het invullen kwamen we er allebei achter dat we heel veilig ons rijbewijs in Nederland hebben achter gelaten, geen scooter rijden dus want kans om aangehouden te worden is vrij groot op dat eiland en dan zit je met een boete opgescheept van 60 euro en een ritje naar het bureau.

Change of plans dus. We wilden nog steeds heel erg graag naar de Twin Lakes in het binnenland maar de rit ernaar toe was behoorlijk. Eerst jeepney, toen trycicle en daarna achter op de motor voor laatste 15 km, bergop op een weg met alleen maar stenen.

Maar het was het zeker waard. Het uitzicht was geweldig, de bergen waren super en de twee meren zijn echt prachtig om te zien. We hebben een kajak gehuurd om even op het meer te dobberen en op een aantal uitzichtpunten konden we alles zien. Echt adembenemend!

Daarna nog even Dumaguete ingeweest en daar ergens gegeten wat erg lekker was. Toen laatste paar biertjes gedaan in ons resort en gaan slapen.

Vanochtend vertrokken voor het volgende eiland op onze bestemming, Siqijor ofwel Isla de la fuega. De veerboot was inplaats van 45 minuten te laat gewoon precies op tijd, ongebruikelijk voor hier en na een korte rit kwamen we aan op onze bestemming voor komende twee nachtjes. Erg leuk verblijf, recht aan het strand en het eiland bevalt ons tot nu toe prima.

Morgen gaan we hier wel een scootertje huren om het eiland te bekijken en we denken erg mooie dingen te gaan zien. We zullen het allemaal meemaken en we laten jullie zo snel mogelijk weer wat horen!

• 10 Mei 2013 - 17:53

Lydia Van Dam :

Lieve Lex en Linda,

Het is echt erg leuk om al jullie reisverhalen te lezen! Het was inderdaad wel slim denk ik om niet op de scooters te gaan rijden. Door het lezen van jullie verhalen heb ik toch een beetje het idee dat ik heb ook mee maak dus het geeft mij ook een beetje vakantiegevoel. Alex ik moet ook zeggen dat je je roeping een beetje mis gelopen want je schrijft echt heel erg leuk!
    Nou ik zou zeggen ga vooral zo door maak nog een heleboel leuke dingen mee en laat ons er vooral ook van meegenieten!
    Doe vooral ook voorzichtig allebei en tot het volgende reisverslag.

Heel veel liefs Lydia

• 11 Mei 2013 - 13:34

Bert:

Hoi Alex en Linda,

Wat een avontuurlijke vacantie hebben jullie. Zo zie je maar dat je nog zo goed alles kunt voorbereiden maar dat er ter plaatse toch een hoop dingen anders gaan dan gepland.
    Jullie hebben je tegenslagen goed doorstaan zo te lezen. Neem aan dat er al heel veel foto"s gemaakt zijn. Het is ook leuk dat jullie ook ( even) in China geweest zijn en bij de muur hebben gestaan en dat nog eerder dan je pa en ma ha ha. Ik heb je ( Alex) niet meer gesproken laats bij oma anders had ik meer geweten over de reis maar het is leuk om het te volgen.
    ik zou zeggen nog heel veel avontuur en plezier toegewenst

groetjes van ome Bert en Jacq

• 11 Mei 2013 - 22:11

Chris Van Dam:

Hoi Alex en Linda,

Goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, met af en toe een "kleine" tegenslag! Toch 1 ding begrijp ik niet, eerst schrijf je dat jullie geen scooter zouden huren vanwege het gebrek aan een rijbewijs maar je eindig je verhaal met dat jullie toch een scooter gaan huren op het eiland waar jullie nu zijn, ?????????! Maar goed Alex en Linda, een fantastische reis tot zover en dan jullie verhalen die zo leuk geschreven zijn te lezen. Dit programma laat niet toe /of wel om zo nu een dan een foto van jullie avonturen te laten zien, zou echt wel leuk zijn. Fijn Alex dat je ook je "open water diver" hebt gehaald, kunnen jullie er samen op uit om te duiken en te genieten van de onderwaterwereld. Veel plezieren, doe voorzichtig en maak veel foto's (verlies je fototoestel maar niet, haha, taxi of zo).

Tot gauw met een volgend verslag,

Pa