Liquid Diving School - Reisverslag uit Majŏn, Zuid-Korea van Alex Dam - WaarBenJij.nu Liquid Diving School - Reisverslag uit Majŏn, Zuid-Korea van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Liquid Diving School

Blijf op de hoogte en volg Alex

08 Mei 2013 | Zuid-Korea, Majŏn

Wederom wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties, altijd fijn om te weten dat mijn schrijven gewaardeerd wordt. Ga er ook vooral mee door, we lezen alles, en met name over hoe het weer is in verschil met hier :)

Ik zal, om jullie allemaal even gerust te stellen, beginnen met alle positieve punten. Linda heeft haar bagage terug, is gisteren aangekomen op Dumaguete airport. Ze had voordat ze dat gehoord had (zegt ze..) al wat nieuwe kleding gekocht dus haar tas word een stukje zwaarder op de terug weg. Onze telefoons werken ook weer nadat we een ander provider gekozen hadden en als het goed is hebben we beide onze pinpassen kunnen activeren, dat gaan we morgen uittesten. En als laatste ben ik zojuist ook geslaagd voor mijn open water Padi course, mag dus vanaf nu officieel duiken.

Afgelopen dagen hebben we dus niet veel ondernomen, ik was de hele dag bezig met duiken en Linda heeft ontspannen. Gisteren is ze met Belinda naar de stad geweest om te winkelen en om haar spullen te halen.

Wel zijn we uit eten geweest gisteren en hebben echt hele lekkere curry en hamburger gegeten, denk dat ik niet vaak een betere gehad heb. Wel een aparte tent, om het in het kort te zeggen was het de ideale plaats om heen te gaan als westerse oude kerel met je jonge filippijnse bruid...

Vandaag moest ik 2 open water dives doen en Linda is mee geweest om ook te duiken. Ze ging in mijn eerste duik mee en tijdens mijn vorige twee duiken had ik allebei de keren een schildpad gezien dus hoopten we er nu weer op. Helaas mocht dat niet zo zijn maar absoluut genoten van al het koraal en de vele vissen. Ook een paar onderwater foto's gemaakt met Belinda's camera dus die zien jullie vast snel! Ik zal maar niet te hard zeggen dat ik tijdens mijn laatste duik 3 schildpadden gezien heb en een super grote inktvis...

We staan nu op het punt om naar de buren te gaan om te Bbq-en en te vieren dat ik mijn padi gehaald heb, denk dat het weer een erg leuke, gezellige avond gaat worden. Verder hebben we voor morgen een scooter gehuurd om het eiland wat beter te bekijken, ook erg veel zin in!

We laten snel weer wat van ons horen!

  • 08 Mei 2013 - 13:25

    Letty Van Dam:

    Gefeliciteerd!!! Wist natuurlijk wel dat je hem zou halen!! Mooi he. duiken en wat een belevenis om vrij te kunnen zwemmen met schildpadden, toch? Is wel wat anders dan op de tv of in de dierentuin!
    Gelukkig dat de spullen van Linda weer terug zijn . Is altijd vervelend om zo je vakantie te moeten beginnen. Hoop inderdaad dat jullie passen het doen. Niet dat jullie veel geld hebben om te spenderen natuurlijk (ha,ha) maar helemaal geen geld is echt vervend.
    Echt leuk dat jullie samen kunnen duiken. Ik denk wel dat jullie op een van de mooiste plekjes te wereld zitten om te duiken. Lekker van genieten dus!
    Wij zijn alweer aardig aan het thuis zijn gewend, wassen, boodschappen , koken. Je kent het wel. Je vader is de schuur aan het opruimen en in het huis aan het rommelen zoals alleen hij dat kan. Overal aan beginnen en niets echt afmaken.
    Het weer is hier nog steeds redelijk hoor! Valt tegen zeker? het zonnetje gaat net even weg maar het is nog wel een graadje of 23. Best lekker dus.
    Nou luitjes Dikke kus voor jullie , doe voorzichtig op die scooters ( ja, ja, ik kan het niet laten) enne... lekker bbquen XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 08 Mei 2013 - 14:12

    Ineke:

    hoi Alex GEFELICITEERD met het behalen van je duik paddi zo en nu mag je dus ook officieel gaan duiken!wel snel hoor!

    gelukkig dat Linda haar bagage nu ook heeft!! maar een beetje extra kleren is niet verkeerd.altijd leuk toch!!
    en dat beetje extra op haar rug dat zal denk ik wel meevallen. trouwens je moet wel al die stroopwafels uit je tas halen voor Berlinda.

    hopelijk gaat het nu niet te saai worden nu al jullie problemen zijn opgelost we blijven jullie volgen.

    groetjes Peter en Ineke.

  • 12 Mei 2013 - 19:26

    Wil En Marcel:

    Gefeliciteerd Alex, wat goed zeg. Zal vast prachtig zijn dat duiken maar niks voor mij (wil) ik zwem graag maar wil wel met mijn hoofd boven het wateroppervlak blijven hi hi. Ergens wel jammer omdat we dit jaar op vakantie naar Australie gaan en ook naar Great Barrier Reef....dat wordt dus een glassbottum boat of misschien snorkelen ;). Hartstikke fijn dat Linda haar koffer er nu is en dat pinpassen en telefoons het ook weer doen. gr. W & M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Majŏn

Alex

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 104298

Voorgaande reizen:

29 December 2017 - 30 Januari 2018

Rondreis Guatemala & Belize

29 December 2017 - 30 Januari 2018

Guatemala & Belize

04 November 2016 - 26 November 2016

Colombia

24 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Rondreis Panama

03 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Filipijnen 2013

Landen bezocht: