Opstartprobleempjes - Reisverslag uit Pildira, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu Opstartprobleempjes - Reisverslag uit Pildira, Filipijnen van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Opstartprobleempjes

Blijf op de hoogte en volg Alex

05 Mei 2013 | Filipijnen, Pildira

Hier weer even een berichtje van over de andere kant van de wereld. Ik stuur dit vanaf manilla waar we vanaf gister avond zijn, straks hebben we weer een vlucht naar onze eerste echte bestemming, Dumaguete.

Maar nu eerst even over de (wereld)reis. Het begon allemaal met de vertraging van 2 uurtjes op Schiphol. Dit was opzich geen enkel probleem, hadden tijd genoeg. Na een goede vlucht van 10 uurtjes kwamen we om 7 uur lokale tijd aan in Beijing. Na de nodige papieren en visums geregeld te hebben stapten we de aankomsthal in waar een hele aardig Chinese kerel (ren?) ons op stond te wachten om naar de muur te gaan.

De reis naar de muur was al bijzonder te noemen, een behoorlijk apart land hoor China. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken! Linda had het beetje moeilijk door alle tijdsverschillen en was aan het knikkebollen de gehele reis..

Na 1,5 uur kwamen we aan in Mustiayu, een deel van de muur. Echt ontzettend gaaf om te zien, heel erg bijzonder! Daar hebben we 2,5 uur gewandeld en een goed deel van de muur gezien om daarna met een heuse roetsjbaan naar beneden te gaan.

Toen de auto terug naar het vliegveld waar onze volgende vlucht op ons stond te wachten. Geen problemen dit keer, alleen de gewoonlijke 45 minuten vertraging. Hebben nog een tussenstop gehad in Xiamen wat ook best een grote stad is en we kwamen uiteindelijk om 23.00 aan in Manila.

We hebben er de hele tijd grapjes over gemaakt maar uiteindelijk kwam het helaas toch uit, Linda haar bagage was nergens in Manila te bekennen. Blijkbaar was er een probleem in Amsterdam waardoor haar tas nog daar stond. Mijn tas had ik gelukkig wel maar makkelijk maakt het het allemaal niet. Hij word nagestuurd maar is te laat in Manila (dan zijn wij alweer weg) dus komt als het goed is maandag aan in Dumaguete. We hopen er maar weer het beste van..

En om het allemaal wat makkelijker te maken werken onze pinpassen ook niet. We denken dat het aan buitenland dekking ligt dus moeten onze banken even contacten, alleen dat is ook weer moeilijk gemaakt omdat onze telefoons allebei niet werken hier op dit moment.

Al met al een intensief begin van onze reis, super mooie Chinese muur gezien maar toch wel wat kleine uitdagingkjes. Komt allemaal goed, we houden jullie op de hoogte! Nu even wat kleding kopen voor Linda en dan wederom vliegen naar onze bestemming voor komende 5 dagen, Dumaguete!

• 05 Mei 2013 - 10:01

Ineke Zwinkels:

hoi hoi Linda en Alex,
    jullie beginnen niet zo goed helaas met jullie reis, ik hoop dat het goed gaat komen .we zijn alvast blij dat we van jullie wat hebben vernomen en dat je gezond en heel geland zijn.
    je berichtje is gisteravond binnen gekomen. we gaan jullie volgen via de web voor zover je bereik heb!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Peter en Ineke uit Poeldijk.

• 05 Mei 2013 - 22:34

Wil:

Hoi wereldreizigers,
    Ja, Alex wen er maar aan met Linda is het nooit saai als je op reis bent. Het is wel een optel som van heel veel onhandige dingen, maar zoals Linda altijd zegt 'T KOMT GOED!!!!!!!!!!!!!
    Kregen tip uit Poeldijk, en gaan jullie volgen,Peet zit op googlemaps al te zoeken waar wat ligt.
    Groet van de Meibloempjes