Dumaguete - Reisverslag uit Majŏn, Zuid-Korea van Alex Dam - WaarBenJij.nu Dumaguete - Reisverslag uit Majŏn, Zuid-Korea van Alex Dam - WaarBenJij.nu

Dumaguete

Blijf op de hoogte en volg Alex

06 Mei 2013 | Zuid-Korea, Majŏn

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle reacties, leuk om te weten dat onze verhalen gevolgd worden. Er komt wel wat meer druk op mijn schouders om goed en veel te schrijven dus dat wordt nog wel een uitdaging..

We zijn gisteren veilig aangekomen op onze eerste echte bestemming, Dumaguete. Hier zullen we vijf nachten blijven om volledig te acclimatiseren en ik ga mijn open water duikbrevet halen (als het goed is natuurlijk)

Onze binnenlandse vlucht was helemaal ok, binnen een uurtje waren we op onze bestemming. We hadden wel weer een kleine vertraging van jawel, 45 minuten. Mijn tas had ik gelukkig heel snel waardoor we vanaf het vliegveld vervoer konden zoeken naar Liquid Diving School in Dauin.

We vonden een tricycle die ons wel naar het jeepney station kon brengen en vanaf daar was het nog ongeveer een half uurtje. Gelukkig was er al een jeepney bijna vol want deze rijden pas als er echt niemand meer bij kan. We dachten dat wij wel de laatsten zouden zijn maar op een of andere manier pasten er toch nog 3 andere mensen bij, erg bijzondere manier van vervoer. Na het betalen van de kosten, 40 cent, waren we in Dauin.

Beetje rondvragen leerde ons dat niemand van de duikschool gehoord had. Uiteindelijk vonden we 1 meneer die dacht te weten waar het lag dus wij bij hem in de trycicle. We reden op een zandpad bezaait met rotsen in de middle of nowhere dus we kregen klein beetje het gevoel dat hij het ook niet wist maar uiteindelijk zagen we het bord van Liquid, onze bestemming!

Bij aankomst bleek het sunday, funday te zijn. Erg gezellig met lekker eten, koud bier, live muziek, een quiz en nog meer koud bier.
Berlinda, Linda's vriendin, was hier ook al en met haar hebben we alles doorgesproken over ons verblijf.
We hebben een super leuk huisje gekregen met ons terras bijna in de zee, kan eigenlijk niet veel beter.
Na het droppen van onze bagage hebben we echt een super avond gehad met live muziek, dansen, eten en San Migel en daarna zijn we heerlijk met de zee op de achtergrond in slaap gevallen.. Onze vakantie is nu echt begonnen!

Ohja, mijn pinpas is opgelost en Linda haar tas is aangekomen in Manilla, als het goed is sturen ze deze vandaag of morgen door naar Dumaguete.

• 06 Mei 2013 - 20:46

Letty Van Dam:

Hoi lieverds. wat ontzettend leuk om al zo veel van jullie te horen!! Wij zijn vandaag teruggekomen van Zakynthos , waar wij een heerlijk ontspannend weekje hebben gehad met ontzettend mooi weer. sorry,sorry dat we we niet eerder gereageerd hebben maar vandaag hebben we met heel veel plezier en belangstelling jullie blog gelezen. eerst even dit, Lex wat kan jij leuk schrijven!!!! (helpt Linda op de achtergrond soms mee?) of heb je het schrijvers talent van je moeder ( Ha, ha) Wat hebben jullie in die korte tijd al veel gedaan, gezien en wat is er al veel mis gegaan!! Hoop dat de rest van de vakantie voorspoediger verloopt. Leuk van je dat je ons dat berichtje stuurde vanaf de muur, de foto is trouwens ook erg leuk. we vonden het geweldig dat het jullie toch gelukt is om daar te komen. zullen jullie in de gaten houden en hopen natuurlijk veel meer te horen. enne... veel succes met je duikbrevet. Dikke kus voor jullie allebei . pa en ma

• 07 Mei 2013 - 09:49

Wil:

Hoi hoi, goed te lezen dat jullie op juiste plek zijn aan gekomen. misschien via een wat hobbelig weggetje
    maar ja anders zou het wel heel saai worden:)
    Klinkt niet verkeerd, huisje aan het water en partytime.
    Alex succes met duiken en..... we kunnen gewend raken aan leuke verhalen!!!!!!
    Groet uit Wateringen

• 12 Mei 2013 - 19:16

Wil En Marcel:

hallo, wij hoorde vanmorgen bij oma dat je een blog aan het schrijven bent en dus....hier zijn wij dan :). Wat vervelend dat jullie reis met een paar probleempjes was begonnen maar als ik het allemaal zo verder lees dan is het nu opgelost en kan het genieten beginnen. China trekt ons helemaal niet maar ik kan wel begrijpen dat de Chinese Muur erg indrukwekkend is. Prachtige foto van jullie uitzicht en we kijken ernaar uit om het volgende te lezen. liefs van ons Wil & Marcel